במאמר זה נציג בפניכם שלושה סוגים שונים של ביטוחים הנקשרים כולם בנושאי בריאות – ביטוח בריאות פרטי, ביטוח סיעודי וביטוח חיים. נכון, ביטוחים אלה הם ליום סגריר, שכולנו מקווים שלא יגיע, אולם עלותם הנמוכה יחסית והתועלת הרבה הטמונה בהם, הופכת אותם להכרחיים למי שחש אחריות כלפי עצמו ובני משפחתו.

ביטוח בריאות פרטי – להיות בטוחים בעת הצורך

בישראל קיים ביטוח בריאות ממלכתי, המעניק לתושבי המדינה את האפשרות לקבל שירותים רפואיים בעת הצורך דרך קופות החולים השונות. הבעיה היא שהכיסוי הביטוחי המוענק במסגרת הביטוח הממלכתי הוא חלקי ומוגבל ומטיל קשיים רבים על מי שסובלים מבעיות רפואיות קשות. הניסיון מוכיח, כי רק ביטוח בריאות פרטי הוא בעל היכולת להקנות שקט נפשי אמיתי ובטחון, כי בעת הצורך תימצא התמיכה הרפואית הנדרשת. ביטוח זה מלווה את המבוטח ובני משפחתו לשנים ארוכות, ומבטיח לכסות את האמצעים הכלכליים שעשוי טיפול רפואי לדרוש בעתיד.

אם ברצונכם לרכוש ביטוח בריאות לכם ולבני משפחתכם, תגלו מיד כי מדובר בשוק שההיצע בו רב, וכי חברות ביטוח רבות תשמחנה להציע לכם ביטוח בריאות כזה או אחר. להלן הנושאים שיש לבדוק טרם בחירה בפוליסת ביטוח כזו או אחרת:

  1. מהן התרופות הנכללות בפוליסה, במה הן מוסיפות על סל התרופות הממלכתי, ומה קורה כאשר נזקק המבוטח לתרופה שאינה מצויה בסל התרופות?
  2. האם פוליסת ביטוח בריאות כוללת ניתוחים פרטיים והשתלות בארץ ובחו"ל, מהי תקרת הכיסוי הכלולה בפוליסה, האם נכללות בה גם ההוצאות הנלוות לנסיעה (בעיקר עבור השתלות בחו"ל), ומהם הקשרים שיש לחברת הביטוח עם מוסדות רפואיים עולמיים?
  3. שירותים נוספים – מימון בדיקות מורכבות, ביקור רופאים בשעות הלילה, מוקד רפואי משפחתי, בדיקות מעבדה בבית החולה וכו'.

ביטוח סיעודי – היום זה נראה רחוק, אבל אין לדעת מה טומן בחובו המחר

ביטוח סיעודי הוא כלי ביטוחי המבטיח סיוע כספי למקרים בהם הופך המבוטח לחולה סיעודי, כלומר חולה שאינו יכול לתפקד בצורה יומיומית ונדרש לעזרה מסביב לשעון. במקרים אלה, יקבל מבטיח ביטוח סיעודי את התמיכה הכספית הנדרשת לרכישת העזרה לה נדרש המבוטח בביתו, או תמיכה כספית למימון אשפוז בבית חולים סיעודי. נכון, גם ביטוח לאומי מציע אפשרויות סיעודיות לנדרשים לכך, אולם מדובר בסיוע שאינו מספיק, ניתן במשורה ובהיקף שעות קטן מאוד, שבוודאי אינו מספיק לחולים סיעודיים.

מחירי ביטוח סיעודי הם נמוכים יחסית, ולפיכך חשובים מאוד גם צעירים שמרגישים בוודאי פחות מוטרדים בתחום זה. למרות זאת, ולמרות שמחלות סיעודיות נראות רחוקות מאוד בגיל צעיר, אין לדעת אם ומתי תידרשו לסיוע סיעודי, שעלותו יקרה מאוד וגורמת פעמים רבות לעבירה על החוק בדמות העסקת עובדים זרים.

ומה לגבי ביטוח חיים?

מטרתו של ביטוח חיים היא לדאוג לאיכות חייו של המבוטח במקרה של תאונה או מחלה קשה וכן לדאוג לשאריו לאחר מותו. באמצעות ביטוח חיים מובטח כי במקרה של מוות, יזכו שאריו של הנפטר (בני הזוג והילדים) להגנה מפני קושי כלכלי, וכן שמירה על רמת החיים והביטחון הכלכלי שהעניק להם הנפטר בחייו. ביטוח חיים כולל במרבית המקרים שני רכיבים עיקריים – מקרי מוות, המקנה לשארים פיצוי כספי חד פעמי וכן מרכיבי ביטוח חיים הנקשרים באובדן כושר עבודה וביטוח נכות מתאונה, המבטיחים כי במקרים בהם עובר המבוטח תאונה או מחלה קשה ואינו יכול לעבוד עוד, יקבל קצבה כספית קבועה דרך ביטוח חיים, קיצבה שתדאג לרווחתו ועתידו.